Marknadsföring
2018

Den 25/8 2018 arrangerade vi KBK FALUN för andra året i rad. Här är de kanaler vi synts och hörts via:

  • Facebook via https://www.facebook.com/kbkfalun där vi totalt nådde ca 60 000 personer med intressen som rör motion, träning, hälsa och cykling.
  • Hemsidan kbkfalun.se hade drygt 12 900 sidvisningar 1/7 - 31/8 2018
  • Nyhetsbrev till över 5000 mottagare med info om arrangemanget samt nyhetsbrev som uppföljning efter loppet:
  • Bussreklam som gick på samtliga lokalbussar under 2 veckors tid inför loppet
  • Annonser via Facebook fr.o.m. efter arrangemanget 2017 fram till start 2018 fick 107 192 visningar
  • Instagram: genom att marknadsföra vissa annonser på Instagram har ni nått totalt över 51 000 exponeringar enligt Instagrams statistikfunktion
  • Loppet lades tidigt in på http://www.motionskalender.se/ 
  • Nytt för i år var att loppet fanns med på www.swecyclingonline.se vilket gav flera nya deltagare
  • Sökordsoptimering skedde via Google Adwords med ett 20-tal sökord

Diverse fotografier via Instagram genom att söka på hashtag´s som rör loppet